POWRÓT
Witamy w świecie marki Lexus
KLIENT
Toyota Motor Poland / Toyota Central Europe
MARKA
Lexus
USŁUGI
360°
Z marką Lexus współpracujemy od 2012 r. oferując obsługę 360 stopni. Nasza wspólna historia to nieustanne podążanie za zmianą i wyznaczanie trendów. Obserwujemy rynek i wypracowujemy strategie odpowiadające na aktualne potrzeby. Kluczem sukcesu naszych działań są nowatorska komunikacja, zrozumienie kompleksowych potrzeb klienta i szybka reakcja.
89
spotów telewizyjnych
13
modeli wprowadzonych na rynek
24
sesji zdjęciowych
7
lat współpracy
Od czego zaczęliśmy

Początek naszej przygody z Lexusem to rok 2012. Świadomie używamy tego określenia, bo to czas ogromnych wyzwań, odważnych decyzji i śmiałych przedsięwzięć.

Zaczynaliśmy, kiedy rynek samochodów premium zachowywał się bardzo niestabilnie, a Lexus notował wahania sprzedaży.

Jednym ze zdiagnozowanych przez nas problemów był wizerunek Lexusa jako zachowawczej, nieco nudnej marki luksusowej dla starszej grupy docelowej.
Lexus nabrał mocy

Zamiast ewolucji postawiliśmy na rewolucję. Koniec z narracją, że hybryda to brak dynamiki i awaryjność. Po pierwszej jeździe Lexusem wiedzieliśmy, że to nie prawda. Postawiliśmy na moc. Tak powstała strategia „Podwójna moc hybrydy”.

Udało się. Lexus stał się drapieżny, dynamiczny, pożądany i.. zaczął się spektakularnie sprzedawać. Udziały rynkowe w segmencie Premium po 3 latach konsekwentnej komunikacji wzrosły z 3,2% w 2013 do 6,4% w 2015 roku, co przełożyło się na wzrost rejestracji o 304,59% (z 827 szt. w 2013 roku do 2519 szt. w 2015 roku (źródło: CEPIK 2013-2015).
Podążając za zmianą

W 2018 roku Lexus sięgnął po swój niepodważalny argument i odwołał się do aktualnego dyskursu dotyczącego świadomości ekologicznej. Niskoemisyjna hybryda to korzyść dla zdrowia. Ten przekaz jest teraz wiodącym w aktualnej komunikacji.

Przez tych prawie 7 lat współpracy zrealizowaliśmy kilkadziesiąt kampanii ATL, BTL (w tym wiele ekskluzywnych katalogów i innych prestiżowych materiałów drukowanych), online oraz szereg eventów. Wprowadziliśmy na rynek 12 premierowych modeli w różnych wersjach. Mieliśmy przyjemność prowadzić je wszystkie :)
Wyniki oraz
międzynarodowa współpraca

Od początku naszej współpracy marka Lexus notuje ciągłe wzrosty sprzedaży w Polsce. W 2013 roku wolumen był na poziomie 882 szt., natomiast rok 2018 to sprzedaż aż 4120 sztuk (wzrost o 467,12%!)

W związku z tym, że nasza współpraca z Klientem w Polsce układa się tak dobrze, to Lexus zdecydował się powierzyć nam obsługę trzech kolejnych rynków.

Od 2016 z powodzeniem obsługujemy tę markę w Czechach, na Węgrzech i Słowacji realizując kampanie dedykowane dla poszczególnych krajów z obszaru ATL, BTL oraz digital.

Obsługujemy także marketingowo sieci dilerskie w Polsce i zagranicą.
następna realizacja
Thinking ahead.
© 2023 adheads sp. z o.o.